29 July 2011

BerSAWANG dah kaaa??

Tuudiaa.. tuuudiaaa... BERKURUN gak la tak update blog nihh... dah mcm rupa ghumah HANTU dh  agak nyaa (mentang2 la gmbaq kt ats blog dya tu ala ala sawang gitu..) HAHAX! :D
aku sebenaqnya bukan malas nk update (MEMANG) tapi, tadak cter menarik... kalau ada cter menarik pon, aku sendiri yg BACA, aku sendiri gak la yg GELAK...
(ntah apa apa ntah)..

SO, xmau lama2.. banyak sgt mengarutnya...
aku nk cter pasaaaaaaaaaal --> ANAK KU...~
wah wah waaahh! (wth? =.=")

Yeeaalaaaa ANAK KU....~
tuudiaa tuudiiaaa ada org TAK TAU APA! :P hahaha
OKKEYY.... aku cter ekk..

Pada suatu senjaaa.. seorang kakak menghantar adiknya pergi ke pusat tusyen menggunakan motornya..
seperti biasa, sementelah (tuuudiaa ayat) beliau menghantar adiknya itu. beliau akan pulang melalui jalan belakang berhampiran Gedung Baju Tradisional Melayu..
TIBA-tiba! (jeng jeng jeng)
beliau terlihat makhluk sedang terkengkang kengkang di tepi jalan raya yang sedang sesak itu..
hatinya terdetik ("OMG! haaa..") ehhh ehh bukan lah! "natang apakah itu?" beliau pon mendekati 'natang' yang terkengkang kengkang itu... semakin beliau mendekati, semakin jelas rupa 'natang' tersebut...
RUPA-rupanya! seekor ANAK KU laaa.. "lah! ingatkan tikus tadi.. apa dia buat kat sini, nasib tak lintas jalan.." lalu, beliau pon dengan hati yang 'agak' mulia pulang bersama ANAK KU tersebut.. ANAK KU itu di tempatkan di dalam sebuat kotak (rumah mereka tiada sangkar emas).. kotak poonn kotak la kann...
::::: THE END :::::

HAAAAA... anda dh abis baca short story di atas? cun tak ayat dya???
(sapa kata tak cun, aku sekeh dya!)
tu la kisah aku semalam.. akak aku jumpa dia then bawak balik umah.. haaiissyy memang 'like sister like younger sister" laahh >_<
dia letak dalam raga motor jerr masa tuu.. (takkan nk letak dalam bonet keta koott)
JUJUR aku kata.. aku BANGGA >_< doorrhh kakak aku perangai cmtuu... *_*

amik jer aku balik dari tusyen tuhh, dgn bangga nya akak aku inform kt aku..
"kak lang bwk balik anak kuceng!" tuuudiiaaa mmg perangai 'like younger sister' btol! siyes siyes siyes! :P
dgn perasaan yg berbaur gembira & ntah apa apa tuhh.. aku MENGGELABAH nk balik cepat sampai tersengih sengih sorang sorang atas motor..
(xtau la kalau ada orang nampak.. mesti dya ingat 'KAK LIMAH versi bertudung' nompang motor orang)

BALIK jer.. aku terus menerpa kat kotak yg dimaksudkan dlm short story di atas..



noohhhh! anak terbuang ke nihhh? siyes kecian weeyyhh! keciikk lagi.. besar tapak tgn aku jer..
harap harap leh hidop lama... :)


..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: