11 April 2012

Drama dan Gempa Bumi.

2 perkara dalam 1 entry?
niat nak bajet space le ni?
oowwhh~ nice try syafiqah... nice try.. -_______-

a haa.. malaih nak mikir mukadimah pelik-pelik lagi maha panjang.
so, aku cerita teruih la noohh..
buat panjang-panjang pon, bukan ada orang baca sangat youu.
hormon perasan ja yang lebih.. hoh! gituuu~

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

sabtu yang lepas, brapa hari bulan ntah.
secara resmi nya, eehheemmhemhem! aku adalah salah seorang ahli team drama sekolah aku.
yoooouuuu.. kau hado?
jangan kata drama, tengok drama pon kau tak, kaaannn?~
#okay, tengah menghayati watak yang arrogant. plis don't take any heart. HAHA

ekchualli, mulanya aku teman kawan aku pi audition ja. 
terasa sangat pokok pada ketika itu untuk menyertai team drama.
lantas aku mengambil keputusan untuk menjadi pokok sahaja sementara rakan ku itu sedang asyik berdrama.
#alohh! sekarang ni pon pokok lagi.. tak berubah jadi daun pon. keras youuu!

sekali nahaaaii, sepokok pokok syafiqah, dia tetap diserap masuk dalam team drama.
apakah? kekurangan orangkah? waddehelkah? waddefakrikah? oh hem jaykah..
at first time ever everrrreeeee...
depa suruh aku try watak Shikin.

blruuurururururuuru.. (vibrating lips)
crazy! that girl was an arrogant U NO!
aku terlalu baik untuk watak itu! owwhh! sungguh aku kekok!
aku terlalu suci okay! watak itu tidak sesuai dengan aku! 
lalu aku failed! aku failed untuk merebut watak itu dari cengkawan sang hebat, Aimi.
# waahh! suci sangat la kan hang syafiqah? senoi kuasa dua yohh! propa!

dah tu, depa suruh aku try watak orang gila.
LE CREIZY NOF MENNEEYY~ (sharp whispering)
gila duit youuu.. "MONEY! RINGGIT? HOW MUCH?! TELL ME! HOW MUCHHH?!"
guess what? agaiiiinnnnn.. aku F! grrrrrrrrr~
watak tu interesting gila wey. tapi, tak sesuai dengan aku. 
macam yang aku kata tadi. AKU SUCI.. plus insan yang saaaaaangat polos. hihik!
" AHH! baiknya Syafiqah.. muaah muaaahhhxxxx! ''

then, again, watak orang gila jugak.
LE CREIIZY NOF WUUAAARR! (maskulin voice)
yang nih! DEM YOOUU! siryes aku taktau apa menda pon pasal watak ni!
nak gila camana taktau la. memang aku patriotik sangat pon kann?
lagu 1Malaysia pon tak penah hafal doh! lagi mau hayati perang.
memang NO WAY la kannn..
sungguh! aku try macam macam. even dikurniakan imaginasi yang bertahap tinggi (ceehh!), tapi aku tetapTAK BOLEH imagine jugak macam mana aku nak berlakon orang yang gilakan perang.
nak buat bunyi bom atom meletus boooommm! tak jadi. bunyi machine gun BANG! BANG! BANG! dah bunyi macam lagu Korea group BIGBANG pon hado kau tahu?
hampis menitis air mata keterunaan aku hampa tauu. punya la susah! punya la pressure.
aku rasa lembab gila wey. depa dah ajaq macam macam. idea nak berlakon tu jangan di kata. kalau boleh disukat. sebaldi penuh mau terlebih. tapi aku tetap tak boleh nak edit, interpret apa yang patot aku buat dalam watak tu untuk lebih menarik. OWH! pathetic you pikah! sekali lagi aku F.
# eleeyh! tu baru drama sekolah. belum suasana teater lagi. mau gila betol betol aku.

lastly, watak Nurse.
uollss bayangkanlah! aku baru ja failed watak Sang Gila Perang tu, tiba-tiba kena try watak lain yang normal lagi waras. mau F kuasa dua weyh! PATHETIC pon boleh jadi kuasa tiga tahu? menyedihkan gila satu hari tu. soobs soobsss

tapi, thanks Allah! lepas dah banyak kali cuba, aku dapat jugak watak nurse yaangg.. errr... eerghh! aku tak pikir lagi aku nak jadi nurse yang macam mana. sedih kan?
aku mintak nak tarik diri. tapi sang director membidas 
"HAPO KAU SUDAH GILAK? AHH! JANGAN SESEKALI DIKAU MEMANDAI MANDAI UNTUK MENARIK DIRIMU!"

HA HA HA!
aku taktau la apa yang akan jadi kat aku masa drama nanti.
harap2 ada la idea aku nak menggoreng penonton atas stage nanti.
nak lawan selasa depan UOOLLSS. gila tak gila aku baru confirm watak isnin lepas. -oo-
But I'm pretty sure that our team will do the best for this competition!
# owh syafiqah! apa motifmu berspeaking dalam blog ini? hoh! naif benar kamu..

p/s : okay, baru tulis 1 crita dah rasa panjang. malas la nak tambah lagi satu cerita. HAHA
by the way, tadi Kedah digegarkan dengan gempa bumi yang tidaklah sekuat mana.
tapi cukup mempanickan aku dan penggunjung Village Mall. (panic woo!)
kuat tak kuat, pusat gempa kat sumatera barat sana tu, mau tempias jugak gegar kat sini sampai amaran tsunami dikeluarkan. dah tu, ada pulak kecoh kat Pesbuk, Jambatan Penang akan ditutup sementara waktu sebab amaran tsunami dikeluarkan. air pantai pon disedut ke tengah wey.
meremang seinci jugaklah bulu roma aku. Ya Allah.. 



..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: