20 March 2013

Result, please.

HELLo readers,

memandangkan aku ni lepasan SPM yang belum sempurna sifatnya..
atau untuk lebih senang faham, tengah tunggu result. aku rasa, agak gementar sekali! (ceh of coz lew..)

well, U know la why aku harus berasa gementar. dalam Tv3 pon dah tersiar bila tarikh result SPM. It's TOMORROW okay! jangan kata Tv3 ja dah siar. kat Facebook, Twitter pon dah jadi fenomena k. ntah ntah kat twitter tu dah naik trending apa sampaikan orang Eropah pon berasa aneh "SPM? vhat le hell iz that?" pffffttt!

aku rasa time-time macam ni jugak la, budak budak hot macam Miyyo Azman, Adel Asha pon telah dilupakan oleh sang peminat batch 95 dek kerana perasaan gementar, resah gelisah yang bertahta di hati mereka. (amboi ayat karangan sangat..) ntah-ntah jugak kan, budak-budak yang selalu lepak kat tangga Pavi, yang suka tangkap gambar dalam jamban Pavi mesti malam-malam macam ni insaf buat bacaan yassin kat rumah. LOL

by the way, me as an ordinary human being,
aku rasa UNPREPARED for what will happen tomorrow. aaaaaa *zceaming zlike zhell*
nak kata aku tak buat sedaya upaya masa exam haritu, aku rasa tak la. sebab SPM penting okay. gila hang nak huhahuha lagi time jawab tu? tapi, biasa la "The Night Before The Result Day" kan. pandai tak pandai, cerdik tak cerdik, masing masing mesti rasa gelisah tak ketahuan. tetiba ja rasa tak sihat. yang pompuan macam aku ni tetiba pulak rasa macam ada small creature kicking dalam perut, rasa pening-pening macam morning sickness. padahal bukan mengandung pon. menstrual cycle pon normal lagi. heh


by the way, aku ingat lagi perbualan aku dengan mak aku beberapa hari yang lepas

aku : mak, nanti result abang long kata dia nak pi jugak. haiya *troll face

mak : biaq la kalau dia nak pi pon. *troll tak berbalas

aku : alaaa. takkan orang nak tercongok dengan dia masa depa umum result nanti kot. orang nak berjimba dengan kawan kawan orang jugak.

mak : laaa apa masalahnya. pikah takyah la dok dengan dia. pi la dok dengan kawan kawan tu.

aku : mak pi la sekali nanti. selama ni orang tak bagi mak pi pon. jom aa

mak : tak pa la. pikah pi je la. nanti bila mak pi, kalau pikah dapat tak elok. malu mak.. 

aku : HAHAHA tu la. beria pi ambik ramai-ramai. tapi result tak seberapa pon. HAHA tak payah pi la mak HAHAHA 

at the end of the simple conversation, I tried to create some humour. ngeh
I know. for you as a reader, the answer which my mom gave to me a bit harsh. little of it hurt my feelings too.
but well, dalam jawapan yang kasaq tu aku tau, terselit 'banyak' harapan dari dia.
aku ni anak bongsu. dalam 5 orang adik beradik. aku sorang ja yang beria menghabiskan duit mak ayah aku pi tuisyen dari form 3 sampai form 5. kakak dengan abang aku semuanya study sendiri.
so, aku rasa hampa faham la kenapa mak aku patut malu kalau aku dapat result teruk. :)

okay last but not least. doakan sikit untuk aku wahai pembaca sekalian..
aku nak mak aku peluk aku macam masa aku dapat result PMR dulu. hihi

and quote for tomorrow,
Setiap yang berlaku ada Hikmahnya 
walau apa pon yang akan terjadi esok. aku akan pahat quote ni dalam hati. Still. hehe

mkaybye


..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: