22 September 2011

All About Today.. (BUNCIT)


hari ni aku nak tulis pasal Hikayat Hidup Buncit!
ya! ia satu nama yg aneh tapi bagi aku nama tu sesuai untuk kucing aku yg sekor nih..

KENAPA BUNCIT??

"dah dia buncit, takkan nak boh nama dia SELIM kott (s.l.i.m)"

ekceli BUNCIT tuu aku yg bagi.. heeee..
selain BUNCIT, ada lagi nickname untuk dia..

EKOQ SEKERAT ! yeeaahhh! but WHY?!

"haaiisyy! dah ekor dia sekerat.. takkan nak panggil PANJANG koott.."


BUNCIT mase kecik kecik



buncit yg baring melintang tuh.. BUNCIT kan perot dia? >.<


BUNCIT yg dok kat depan sekali tuh.. dia dah besar sikit.. >.<

haaaa.... ni gambaq terbaru.. tak ingat bila tapi tahun ni jugak laa..


tidoq kalau kena tindih pon tak sedaq nih!

dia suka tidoq atas katil.. kalau bantal tak kemas, macam ni la jadinya.. dia buat macam bantal dia.. >.<
 
nampak tak ekoq SEKERAT dia? :D


tido celah TOTO.. terserlah KEBUNCITAN dia..
 BUNCIT ni baik dengan SI TUPAI... kalau dia jilat bulu dia..
dia mesti jilat bulu TUPAI sekali..

mase ni badan TUPAI berlemuih (kotor) gileerr..


TUPAI selalu tayang ekoq dia kat BUNCIT.. nak kasi jeles la tuu.. :p

mata TUPAI macam Najihah.. terpejam bila kena flash camera.. >.<

BUNCIT rapat gak dengan kak aku.. sebelom kak aku p keja.. dia la yang dok gaul nasik kat kerabat kucingss dalam umah aku.. 

GAUL NASIK?? 

"sorry! kucing kami tak makan FRISKIES" =.=

tangkap gmbaq dengan BUNCIT sampai dia terjaga.. ingat model FRISKIES kot! :p

hari tu BUNCIT accident... muka dia luka luka sikit.. 
aku tolong  sapukan minyak gamat! EHEM! >.<


muka bengkak! daaahh tak hensem!

 hari ni, Khamis 22 September 2011.. (0650 a.m)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V

Astaghfirullahalazim ! tak sangka weii !

kak aku jumpa dalam longkang..

nak tanam..


sedih tengok dia kena bungkus dengan plastik beras..

wani syak dia termakan racun..
tapi mengikut pemerhatian aku.. mulut dia tak berbuih pon.. lidah dia tak terjelir pon.. bawah ekor dia bersih ja..

kalau betul dia termakan racun, mesti kondisi dia terok lagi...

memang btol dah ajal dia.. tapi, ntah la.. punca dia aku tak pasti..

malam sebelom dia meninggal, mak aku kata BUNCIT jadi tak tentu arah.. gelisah ja..
lari sana, lari sini.. pastu nafas dia macam tak lancar ja.. tercunggap cunggap.. kejap dia terbaring, kejap p bawah kerusi.. masa tu aku dah tido.. kak aku je la yang dok teman dia..

bila dah siap nak p sekolah, mak aku inform, katanya

"BUNCIT dah mati! Kak Lang ada kat belakang umah, menangis!"

tersentap weeeiii... hilang mood nak p sekolah.. rasa nak MC ja hari ni..
tapi mak aku soh  jugak.. dah siap pakai tudung dah pon.. mengada ja kalau tak p.. hurrrmmm..

lepas ni.. TUPAI akan kesunyian...


p/s : segala yg di atas BUKANLAH rekaan.. maaf sebab ada sesetengah gambar yg blur.. semoga roh BUNCIT dicucuri rahmat..



..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: