23 March 2012

Cowmeilnyeww~ kaaann?

comey gilakkk!!!

malam ni tiba-tiba ja rasa macam nak menganjing orang. HAHA
nak kata perubahan hormon. terasa melampau sangat la pulak menyalahkan hormon sesuka hati. kang disekatnya aku punya production of hormone. maunya aku menopause diusia muda.
wkwkwkwkwkw! AH! sungguhku tidak rela!

#################################################

okay, semuanya bermula di Facebook. (motif~)

  •  Profile Name.
seharusnya menggunakan nama yang hebat. celebrities mungkin?
dipangkal nama juga mestilah menggunakan tulisan dari keyboard yang rosak.
--> Syafiqah cHanCE, Pieykah cHanTAEIK, EiyKah ShayunK AwOkk, Scha FoX BiEbeR ChanCe PeRRy SuzukI sWIft.

  •  Profile Picture. 
gambar gambar yang diambil mestilah seperti photoshoot. model la kata kaaannn~ 
dengan berbekalkan Nikon DSLR. berkaca mata hitam. dalam jamban Pavilion pon boleh. 
"Ah! gua dalam jamban Pavi nih. nak snap 'picht' sikit lah dengan 'sepaik' baru gua yang berharga RM10 brand Jalan Chow Kit. 5-10 keping pon jadi lah. boleh buat DP peshbuk. nanti mesti ada aweks-aweks yang ghairah tengok DP gua. oink oink!"

  •  Wall Photos
"Natural of me. without any make up okay. Cowi eak, I tak secanteik uols. if ta suke uols can blah from my profile. if korunx suke, like and comment pleash."
bahasa cenggitu memang menjadi kebiasan bebudak 'hawt sentap menyentap' nih.
ayat without make up tu memang wajibal la weyh. memang without make up pon.
tapi photo editing dia sekampit woo~
siap sign name lagik. jumlah tag kat kengkawan dia, jangan dikata. sampai beratus-ratus yang menjadi mangsa.
"I tak secantik uolssssss"  AHHH! bajet akan ada abang-abang sangap yang akan komen.

"you cantek la beb!" "gebunya peha you! macam tepung ubi!" 
"Ah! kenapa I rasa something bila tengok gamba you nih?"
"waahhh! lurah angkasa lepas! mantopsssss"
"As pretty as an Angel"


jujur aku kata. kebanyakan yang suka buat macam ni semuanya CANTEK-CANTEK.
majoriti orang melayu. seriously, memang hot stuff.
tapi sayang...

jangan kata yang free hair ja. yang bertudung pon tak ketinggalan.
#okay, tetiba aku terasa. miahahahaha!

reaction yang berjaya di tangkap ketika stalked gambar orang. HAHA

  • Ayat comel.

- awark uat pew tuewww? 
- chaye cyunx awack tetart-II .. 
- kqkq chowmeiyl lqrh! cqyunxx qkqk chqngqt-chqngqt!
- camnew nux beyark nun chelese? Ai cembelit la huwaaa!! huhu
WTHFAYTA?!! 
fakri fakri fakri !
gantikan A dengan Q ? kakak --> Kqkq?
apakah neraka yang hang katakan?
NAK --> nux? 
DHEI! jumlah abjad (nak) dengan (nux) sama je kot.
apasal susah susah gantikan (A dengan U), (K dengan X) ?

'Sayang' pon. yang susah susah berCYUNX-CYUNX tu apa kejadahnya?
tersimpul lidah menyebutnya tahu? bajet comel?
dhei thambiraju! dari dok bersusah memecah keringat orang nak paham ayat CYUNX hang tu. baik hang short form (sayang) ke (syg).
hoh! tiba-tiba aku rasa sangat cinta akan Bahasa Melayu. HAHA

aku tak paham seyh! apalaa masalah mereka mereka yang sesuka hati menggantikan huruf A dengan huruf-huruf yang tak sepatutnya tu kan?
nak kata memendekkan perkataan dan memudahkan serta mempercepatkan proses komunikasi dengan kengkawan. MENIPU doh!
apa, hang rasa senang ke kalau orang sent mesej macam ni kat hang?
'Hqi qwurx! qwurx ngqh uqt pew tho? dhq mum?'
"Hai awak! awak ngah buat pe tu? dah makan?"

It's really fakri sihat you know!

orang lain pon guna short form words jugak. termasuklah aku.
tapi takdak la sampai XXX NUN NUN NUN tuu..
apa, keyboard hang kehilangan huruf A kah?
atau keyboard hang terlalu mahal sampai bila taip huruf A keluaq huruf Q.

owwhh! so PATHETIC! nak aku sedekahkan keyboard aku?
okay, sila isi butiran peribadi hang dengan tulisan dari keyboard yang tidak rosak agar aku mengambil masa yang singkat untuk memahami masalah hang. it's up to you, nak pinjam keyboard kat jiran sebelah or makcik kantin sekolah Bandar.
dah siap semua tu, hantarkan ke talian Astro 32999 untuk tidak terlepas dari mendapat simpati dari Astro. mana la tau boleh nyanyi satu stage dengan Greyson Chance. Silap-silap Najwa Latif boleh pi kat hang mintak autograph. HAHA

terlebih edit. OUCH! muka aku seperti nenek sihir. miahahaha!
last but not least. entry ni bukan la nak bagi orang sentap semata-mata.
tapi, pikir-pikir la sikit apa yang orang akan kata kalau kita buat perangai annoying cam puaka tu?
tak ke mengaibkan diri?
bahasa Q tu, bukan senang nak baca woi! susah kering tahu!
penulisan-penulisan dalam blog aku pon bukan nya perfect sangat pon. aku tau.
tapi, sekurang-kurang nya bila aku baca balik apa yang aku tulis, aku boleh paham.
orang lain pon harap-harap paham lah ya dengan apa yang aku nak sampaikan.
kalau tak paham, bagitau kat shoutbox. :)

#########################################################

"LANTAK la hang nak kata apa pon! aku punya suka la nak taip cemana. aku beli keyboard ni tak kacau duit keturunan hang pon!"

ya! memang! tapi, yang hang dok update status facebook hang, tweeting, blogging. commenting kat gambar orang depan cermin Pavilion dengan tulisan-tulisan Q hang tu bukan untuk hang baca sorang okay. tapi untuk TATAPAN UMUM kot.
aku tak kesah kalau hang sendiri yang post, hang sendiri yang dok menatap tulisan Q hang tu.
biaq hang migrain sorang-sorang.
non of my business okay.

la ni masing-masing dah besaq. pandai-pandai pikir la yang mana elok.
aku sebagai blogger tak bergaji ni hanya mampu meluah di dalam blog sesuka hati. :)

p/s : sorry sebab entry kali ni banyak ayat-ayat yang tak sedap dibaca.
tiba-tiba ja aku jadi beremosi. TIBA-TIBA okay! muehehehe~

..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: