21 March 2012

MAMPUS! Result SPM.

percentage friends yang online kat facebook aku menjunam dengan kadar mendadak!
woooooo~ (gaya terkejut)

guess what? owh! man. takkan tak dapat tangkap lagi?
harini RESULT SPM keluar weyh! gila kau nak online facebook?
maunya diterpa bertubi-tubi oleh orang yang tak dikenali tapi bajet mengenali hang.
dan salah seorang daripada yang tidak dikenali itu sudah semestinya aku. miahahahaha

result budak spm skolah aku, alhamdulillah..
ada peningkatan... :)

sebelom depa dapat result, aku punya ketaq, berdebar-debar, cuak, gerun, seram, senoi, serott, se se se sembelit semua mengalahkan mereka mereka yang sepatutnya yang nak ambik result.
(yang se se terakhir tu 'perasa tambahan' semata mata)
siryes siryes siryes. 

depa yang dapat result, aku yang over bersorak lebih-lebih. dah macam tengok bola Indon vs Malaysia pulokkk~
dah tuu. orang dah habis ambik result. aku pulak yang merasa macam dah habis SPM.
over acting bak hang! pulon tanya cikgu gred nak dapat A+ untuk SPM kali ni berapa, kalau tak dapat result memuaskan kena buat apa.
pastu tarik habis kakak kakak, abang abang yang nama dipanggil naik atas stage.
tanya Add Math skor berapa. tips-tips nak skor A+ untuk add math. waahh! merasa bersemangat gila nak study. SPM woooo.

tu belom cerita 'searching for student who are frustrated.' memang memotivasikan diri sungguh la.
aku sampai menangis tengok sorang budak tu melutut kat mak dia. tapi, tak pasti dia la dia menangis sebab kecewa dengan result dia ataupon dia tak sangka. terlebih target. hihi

dalam dok seronok tengok orang senyum sampai ke telinga sebab dapat straight A's.
tiba-tiba aku teringat.. terbayang, nama dia kena panggil naik atas stage. muka dia bersorak, seronok, gembira, bersyukur tak terkira dengan result SPM dia yang cemerlang tu. bertukar-tukar 'tahniah' dengan kengkawan skolah. call mak ayah dia, inform result berapa A. senyum tak lekang dari bibir. :)
lepas tu, kawan aku akan inform result dia kat aku.
for sure, aku akan target nak kalahkan dia dalam SPM aku tahun ni.

tapi, semua tu angan-angan kosong ja. dia takdak semua yang aku bayangkan tuu.. jangankan nak dapat result SPM. SPM pon dia tak sempat nak jawab...
aku pon macam takda idol untuk SPM kali ni. nak target kalahkan dia....
kalau PMR dulu, boleh laa.. tapi, aku tetap tak boleh kalahkan dia masa PMR dulu. aku cuma kurang 1A dari dia. 1A ja weyh! T_T

macam yang orang selalu kata, 'Setiap yang berlaku, ada Hikmahnya.'
okay, aku faham. redha adalah satu pilihan yang terbaik. :)
aku dah tak boleh bergantung kat dia dah sekarang ni. aku kena cari pengganti.
selama ni aku try cari pengganti dia. tapi, dah dekat 2tahun.. yang patah, tak tumbuh-tumbuh lagi.
aku failed. takda sapa boleh ganti dia. "surrender je la" merupakan pilihan aku.

harini. alhamdulillah. ada la sorang dua yang aku nak try kalahkan untuk SPM nanti.
tapi... tak sama laa.. haha

okay okay sudah la kot. tiba-tiba aku rasa macam sayu sangat entry nih.
malaih la nak taip panjang panjang. satgi ada orang ambik buat skrip drama petang-petang pulak. muehehehehe

last but not least. 
'try to accept the failure and did not fail to try.'

p/s : Life must go on.

favorite quote aku masa form 3. :)

perjalanan masih jauh~



and~



..Baca, Like, Komen dan Share Sesuka Hati ♥

Comments
0 Comments

No comments: